28/07/2017

Markedsføringsjuvelen

Tenk deg at du hadde din egen Royaltie Gem Nettvarde
Tenk deg at en restaurant i byens gågate sender ut melding til folk som passerer med 20% rabatt på "Dagen Meny", eller en bar informerer om deres "Happy Hour" tilbud til tørste forbipasserende på en varm og solrik dag. En nattklubb inviterer til deres kommende weekend event. Eller en skobutikk i et kjøpesenter reklamerer om deres kjempesalg til alle kunder på senteret.

En festival som kan sende ut melding om tilbud på festivalområdet eller når de forskjellige bandene går på scenen.

Tenk deg nå at en rørlegger eller snekker har plassert sin nettvarde/beacon i firmabilen med en melding og en link, en melding som bli sendt direkte via Blåtann til alle Android telefoner i en 100 meters omkrets av huset han jobber i, så alle naboer kan se meldingen, gå direkte inn på websiden og lese mer om hva slags arbeid firmaet utfører mm.

Samme med regnskapsføreren når hum er på et treningstudio, med nettvarden i lommen som markedsfører hennes regnskapstjenester til alle omkring.

Forfatteren som tar med seg sin nettvarde på biblioteket og når leseinteresserte om sin nyeste bok på Amazon så lenge hun er der.

Den lidenskapelige fotballfansen som går på kamp for å favorittlaget knuse motstanderen samtidig som han kan fortelle tusenvis av andre fotballfans om sitt ferskeste innlegg på hans fotballblogg.

Dette er en drøm for alle bedriftseiere og entreprenører og få den publisiteten de ønsker for at bedriften og inntektene skal vokse.

For en startkostnad på kun kr 900,-  (frakt inkl.) og kun ca. kr. 210,- i måneden kan du kapre nye kunder og øke omsetningen i løpet av kun et par uker.

En kort Royaltie Gem introduksjonsvideo lagd av våre amerikanske venner

Sa mannen i videoen at det var penger å tjene? Ja! Gå nederst på siden og klikk på Partner knappen.

Kontakt oss gjerne hvis du har noen spørsmål på gem@guidetravel.no

Om markedsføringsjuvelen Royalie Gem
Denne lille teknologiske markedsføringsjuvelen eller nettvarden kan plasseres i butikken, i restauranten, i baren eller i lommen. Man lager en melding på 40 tegn inkludert URL link til bedriftens Facebookside, hjemmeside eller en dedikert destinasjonsside og den vil kringkaste meldingen til alle Android telefoner via blåtann teknologi som befinner seg innenfor 100 meter. Uten behov for en egen app for mottakerne.

Alle som promoterer sin egen bedrift eller en bedrift man er tilknyttet til, trenger å ha denne juvelen i lommen for å gi bedriften den eksponeringen den trenger og fortjener uten store markedsføringsbudsjett.

Om områdebestemt markedsføring
Våren 2015 gjorde NetCom en pilot for å teste effekten av områdebestemt markedsføring. Når NetCom-kunder var nærheten av de utvalgte butikkene mottok de de via NetCom sin mobilapplikasjon en rabattkupong på mobilen. Nesten 40% av kundene som mottok en melding gikk inn i butikken. Og hele 50% av de som faktisk leste meldingen benyttet seg av tilbudet de fikk. I følge en studie gjennomført av InMarket er kunder som blir nådd via nettvarder/beacons, 19 ganger mer villige til å gjennomføre et kjøp enn de som ikke blir nådd via nettvarder/beacons.

Områdebestemt markedsføring er ingen nyhet. Det ble tatt i bruk allerede i 2009. Men det tok aldri ordentlig av, siden man måtte laste ned en app på telefonen for å motta informasjon fra nettvarder eller beacons som sender ut spesielle tilbud eller meldinger fra en nærliggende beacon via Blåtann teknologi. Og ingen app betydde ingen kundeengasjement.

Inntil Google i desember 2016 bestemte seg for å introdusere Google Chrome integrasjon til alle Android telefoner så at de nå kan motta direktemelding til dine push-varslinger. Meldingen kommer opp i varslinger på telefonen når du er inntil 100 meter fra nettvarden, men forsvinner fra varslinger når du er mer enn 100 meter fra nettvarden.

Denne teknologien blir nå "allemannseie" nå som kostnadene for å ha og sende via sin egen beacon/nettvarde ligger på rundt 200,- kroner  i måneden og sender 24 timer i døgnet, 7 dager i uken fra hvorhen du plasserer nettvarden eller tar med deg. Og sender ut meldinger direkte til varslinger på telefoner i nærheten, uten bruk av en app. Som igjen sparer bedrifter tusenvis i apputvikling og markedsføring av nok en app "alle" potensielle kunder "må" laste ned på telefonen.

Om blåtannbruk
I følge TNS gallup svarte i 2014 27% at de alltid har blåtann påskrudd, i 2015 var tallet 31%. 70% sier at de ikke vet hvorfor man skal ha blåtann og veldig mange tror at blåtann tapper for mye batteri. Sannheten er at den bruker under 1% av batterikapasiteten. Men i takt med at stadig nye produkter krever at vi kobler oss på via blåtann. Biler, stereoanlegg, ulike wearables som aktivitetsmålere, actionkamera, hodetelefoner, og smartklokker osv. vil forståelsen og behovet for å ha blåtann påskrudd bare fortsette å øke i tiden fremover.

Android vs. iPhone
Androidbrukere i Norge var på 48% mot 52% iOSbrukere (iPhone) i 2016. Thailand 74%, Filippinene 81% .
For å motta meldinger må blåtannfunksjonen på telefonen være på.

Slik ser varselet ut på telefonen

 

Kontakt oss gjerne hvis du har noen spørsmål på gem@guidetravel.no
Enhets spesifikasjon
Signalrekkevidde: 100m
Kommunikasjon: Blåtann Lav Energi trådløs teknologi 2.4GHz RF
Sensitivitet: Blåtann: -93dBm
Energioverføring: Blåtann: -30dBm to 4dBm
Batteri levetid: Opptil 2 år
Hovedprosessor: 32-bit ARM® Cortex™ M0 CPU core Blåtann Prosessor: Nordic nRF51822
Datahastighet: 250kBs, 1Mbs og 2Mbs
For en startkostnad på kun kr 900,- (frakt inkl.) og kun ca. kr. 210,- i måneden kan du kapre nye kunder og øke omsetningen i løpet av kun et par uker.

 Kontakt oss gjerne hvis du har noen spørsmål på gem@guidetravel.no

Vi lager gjerne "skreddersydde" destinasjonssider med dine spesialtilbud og linker til hjemmeside og Facebook når du markedsfører med Royaltie Gem.
(Eksempel på destinasjonsside)
Kontakt oss for tilbud på gem@guidetravel.no

SPØRSMÅL & SVAR

Er ikke dette spam?
Noen vil uten tvil mene at dette er et fantastisk markedsføringsverktøy, mens andre vil mene at det er direkte spam. Til juvelens forsvar så kommer meldingen i seg selv som et vanlig varsel, slik at det ikke påvirker brukerens nåværende varslingsinnstillinger. Det betyr at telefonen ikke vibrerer ikke eller lager lyd med mindre brukeren har slått på dette for alle varsler. Hvis brukeren har varslingsinnstillingene slått på, har han eller hun allerede godkjent varsler til telefonen.

Er dette brudd på makredsføringsloven?
Nei, brukt riktig så bryter man ingen lover. GuideTravel anbefaler ingen å bryte lover og regler. Bransjeorganisasjonene INMA, ANFO og NORDMA og IKT-Norge utarbeidet i sin tid retningslinjer for bruk av blåtann i markedsføringssammenheng, som kan leses her.

Sporer og lagrer Markedsføringsjuvelen personlige opplysninger fra smarttelefoner?
Nei, juvelen sender bare ut et signal, en melding innen 100 meters raduis. Den mottar ikke informasjon.

Er ikke måten Markedsføringsjuvelen Royaltie Gem blir markedsført på Multi-level marketing (MLM)?
Ja, dette er MLM. Som affiliate/partner  så tjener du på det salget til dine kundene, men også basert på salgsvolumet til de som du rekruterer. Med Royaltie Gem affiliate/partnerprogram er det bare 2 nivå.

Vi forelsket oss først i produktet og konseptet, og synes det er et fantastisk markedsføringsverktøy for mindre bedrifter. Det var når vi fikk henvendelser fra andre at vi begynte å se på affiliate/partnerprogrammet. Dette er måten Markedsføringsjuvelen Royaltie Gem sprer seg globalt, om man liker MLM eller ikke. (Vi ville gjort det samme som en liten bedrift, med mindre ressurser, hvis vi hadde et produkt vi rakst ville nå ut med til "massene").

Hva slags forhold er det mellom GuideTravel Ltd. og Royaltie Gem?
GuideTravel Ltd. er en kunde, bruker og affiliate/partner av Royaltie Gem. Men først og fremst en kjempefan av produktet og å kunne spre det "glade" budskap til verden.

Er dette noe jeg kan og vil promotere?
Hvis du ikke er sikker på om du bør markedsføre og selge markedsføringsjuvelen, så anbefaler vi at du prøver produktet først for å se hvordan det fungerer. Bruk det i din egen virksomhet eller en venns, og se resultatene. Få tilbakemeldinger fra kunder om å se de synes. Og hvis alt er positivt, så kan du med god samvittighet markedsføre Royaltie Gem og vite at det er seriøst og verdt pengene.

Og som med alle nye produkter og konsept, ta nettet til bruk og gjør dine egne undersøkelser før du bestemmer deg.